גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מוזיקה

אלאטיס טיס גיס - הרמבטקאים של פראוס

ארכיון תאריך: 10 דצמבר 2019

משך: שעתיים וחצי, כולל הפסקה

יאסו פיראוס, עיר הנצח!
הנחיה בשפה האנגלית.

שירים על פיראוס מהתוכנית "טו אלאטי טיס גיס" (מלח הארץ / האדמה)
 
לאמברוס ליאבאס ותוכנית הטלוויזיה המפורסמת "טו אלאטי טיס גיס" מזמינים אותנו למסע מוזיקאלי קסום לנמל פיראוס בו נולדה מוזיקת הרמבטיקו.
המופע המוזיקאלי מציג את שירי הלאיקה והרמבטיקו האהובים ביותר, המספרים את סיפורי הנמל, ואת הזמרים החשובים ביותר שקיבלו את השראתם מפיראוס, מהתקופה שבין שתי מלחמות העולם עד לשנות השבעים.  
ב-1922 פיראוס קיבלה את רוב יוצאי אסיה הקטנה שהביעו בשירים שלהם את מאבק הישרדותם, כמוכן, את תקוותם לימים טובים יותר. 
דרך אסכולת הרמבטיקו של פיראוס, העיר הפכה לנושא של שירים רבים – יותר מכל עיר אחרת ביוון - והופיעה בשירים הקלאסיים של במבקאריס, ציצאניס, פאפאיואנו, ביאנדרס, חדזיכריסטו, יניצאריס, חיוטיס, מיצאקיס ועוד. כמוכן, פיראוס הייתה מקור השראתם של מלחיני שירי הלאיקה החשובים ביותר כגון, חדזידאקיס, תאודוראקיס, קסרחאקוס, לואיזוס, ספאנוס, קזנדזידיס, ביתיקוציס, דלאראס, פאריוס ועוד.
את המופע המוזיקאלי שיתקיים ביום שלישי ה-10 לדצמבר בתיאטרון... בתל אביב, יגיש לאמברוס ליאבאס, עם מנהל התזמורת ונגן הבוזוקי המוביל גרירוריס ואסילס.  איתו יופיעו שלושה זמרים מעולים, המייצגים את האופי האותנטי של שירי הלאיקה והרמבטיקו: אבלינה אנגלו, סטאוורולה מנולופולו ויאניס ניארכוס. מלווים אותם המוסיקאים: חארולה צאלפארה (אקורדיון ופסנתר) ויורגוס ונטוריס (קונטרבס).
אחראי על הסאונד הוא מיכאליס אלכסאקיס ומפיקה היא ברכה כהן – הפקות יווניות בישראל (Bracha Cohen Greek productions in Israel) 
    
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter